Fifty shades of green

Gombás quinoával töltött kaliforniai paprika

Szeretem a quinoát. Színes, gyorsan, sokféleképp elkészíthető gluténmentes gobana, rendkívül magas fehérje forrás. Emellett könnyen emészthető, tartalmazza mind a 9 esszenciális aminosavat, gazdag káliumban, kálciumban, mangánban, magnéziumban, vasban, rézben és foszforban, valamint nagyobb mennyiségű B-, C- és E-vitamint tartalmaz. Egyszóval superfood! Készítettünk már belőle reggelire édes quinoa kását, köretet, egytálételt, és szuper saláták készíthetők belőle vacsorára… Tovább »

Rólam, Nőknek, őszintén!

Kedves Olvasóink,Ezennel szeretnem veletek megosztani azt a hírt, hogy más területen is elkezdek tevékenykedni. Ez azonban egyedül az énmisszióm – G. ill. a férfiak ebből most kimaradnak -, hogy Nő társaimnak, a velem egy hajőban evezőknek segíthessek. Kevesen, csak a legközelebb állok tudják, hogy az elmúlt 3 év alatt 2 nőgyógyászati műteten is túlestem. 3… Tovább »

Bableves chilivel és ananásszal

Régebben nagyon leveses voltam, aztán az utóbbi időben valahogy elmaradtak a levesek – nagyon ritkán eszünk. Így megörültem, mikor G. mondta, levest főz. Bablevest ananásszal és chilivel. Tessék!? Hülyén néztem rá… Aztán persze ráhagytam, hogy alkosson, mert ettünk már jó pár kombót, ahol furcsábbnál furcsább hozzávalókat párosítottunk – és mégis remekül működnek együtt, csak nem… Tovább »

Vegán mac & cheese

Írtam már, hogy G. borzasztóan tésztás. Na és korábban szinte a sajtfüggő is volt. Így valami eszméletlenül sajtos, finom tésztát akartunk készíteni teljesen új köntösben – a tálalást illetően is. Tészte streetfoodként – miért ne? Keményebb papírból tölcséreket készítettünk és ebben tálaltunk vendégeinknek is, akik kerti partira jöttek. Kint a kertben pedig fesztelenül fogyasztható így… Tovább »

Poréhagymás spagetti citrommal és zöld borssal

Szeretem a tesztakat – most mar. G. meg tesztafüggö – de már írtam. Ez meg egyenesen fenséges volt. Jó sok citrom, roppanós poré; a zöld bors pedig megkoronázza az egészet; mennyei ízkavalkád. Gyors, fél órás ismét. 4 főre: 500 g linguine (pl. Barilla) 200 ml zöldség alaplé 200 ml szójatejszín 2 citrom 1 nagyobb poréhagyma… Tovább »

Zellersteak ropogós sült édesburgonyával és salsa verdével

A zeller valahogy mumusnak számít a zöldségek körében. Mi maximum csak leves zöldségként ismertük, sokszor így is kipiszkáltuk tesómmal a tányérból, így apu, vagy anyu tányérjában landoltak a darabkák. Az utóbbi pár hónapban kezdtünk el G-vel kísérletezni a zeller gumójával ismét és remek ételeket lehet belőle készíteni; kiváló húspótló.  Az édesburgonyát szeretem, de csak akkor,… Tovább »

Epres chia pudding

Itt a tavasz és lassan itt az eperszezon is. Kicsi korom imádom az epret, az egyik kedvenc gyümölcsöm. Persze anno akkor csak igazi szezon gyümölcs volt, ma már nálunk az év szinte bármely szakában lehet kapni. Persze belemehetnék a témába, hogy mennyire egészséges a szezonon kívül is ehető gyümölcsök, de nem teszem. Persze olykor-olykor én… Tovább »

Tavaszi málnás tortacsoda

Az eredeti receptet – amely tejterméket is tartalmaz – egy ingyenes magazinban találtam. Viszont rögtön összefutott a nyál a számban, ahogy a képet megláttam, gyönyörű csokis-málnás, igazi tavaszi tortacsoda. Vegánosítani kell, de rögtön – már csak azért is, mert egyike kedvenc gyümölcseimnek – ha nem az!  Sokan nem is tudják, hogy mennyire egészséges és mennyi… Tovább »

Karfiolos-csicseriborsó curry friss korianderrel

A lapos has a konyhában készül – mondogatják. Mondogatom, tudom én is, és sosincs elég korán (se későn), hogy elkezdjük étkezésünket megreformálni. Edzőterem után általában rögtön megéhezem, és ilyenkor nagyon szeretem a rizses ételeket – na és persze írtam már, hogy rizsfüggő is vagyok. Szerintem a karfiol és a koriander nemcsak ebben az egytál ételben,… Tovább »
Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!